Cím: 9400 Sopron, Lehár Ferenc utca 57.
Telefon: +3699/523-085
E-mail: info@gyuratz.hu
Irodánk nyitvatartása: Hétfő - Péntek 8:00-15:00
Egy építkezés, egy felújítás mindig számos meglepetést tartogat. Jót és rosszat is.
Szakmámból adódóan én kicsit több jót és rosszat látok, így érdekes és egyben izgalmas emlékek hada jut eszembe, ha visszagondolok.
Ilyen például, amikor egy luxus családi ház tulajdonosa azzal a kéréssel keresett fel az építkezése befejezési stádiumában, hogy szereljük be az általa korábban megvásárolt központi hővisszanyerős szellőző berendezést. Egy gond volt csak a rendszerrel, hogy a betonba korábban elhelyezett csövek nem voltak illeszthetők a berendezéshez, mert azok más gyártó berendezéséhez készültek és 1–2 milliméterrel más volt a méretük. Természetesen ment a tanakodás, de végül happy enddel zártuk a történetet, mert találtunk egy olyan idomot, mellyel össze tudtuk kötni a két csövet.
De nem minden eset oldható meg ilyen szerencsésen, néha sok tízezer – százezer forint látja kárát annak, ha nem a megfelelő szakembert választod ki egy építkezésnél vagy felújításnál.
Egy ilyen „nem szerencsés eset” volt, amikor a szomszéd utcában Jenőék szakadó hóesésben bejárati ajtó és fal nélkül maradtak. Hogy történhetet meg mindez?
A családi házuk felújításához egy generálkivitelező céget bíztak meg (előtte 3 cégtől ajánlatot kértek), arra gondolva, hogy akkor nem nekik kell összehangolni a különböző szakemberek munkáját. Elkezdődött a munka, először az tűnt fel nekik, hogy más emberek jöttek dolgozni az első héten, majd egy teljesen másik csapat a második héten. Nem értették, de amikor rákérdeztek a generálkivitelező azt a választ adta, hogy az első csapatot átvezényelte egy másik építkezésre, ne aggódjanak. Majd teltek a napok, elérkezett az egyik legnagyobb munka, a bejárati ajtó beépítése és hozzá az új fal felhúzása. A munkálatok alatt a házban lakott Jenő a családjával, így nagyjából még kontrollálták is a munkafolyamatokat, mert volt egy rossz érzésük… Hétfőn a „szakemberek” lebontották a régi falat és kedden reggel „elfelejtettek” dolgozni menni hozzájuk…. A telefont nem vették fel, egyszerűen eltűntek…. S pár nappal később kiderült az is, hogy a „hőseink”, akik egy panzióban laktak, „elfelejtették kifizetni” a teljes szállásköltséget is.
Ebből is látszik, hogy nem szabad elhamarkodni azt, kiben bízol meg, ki az, akinek elfogadod az ajánlatát.
Persze vannak árulkodó jelek:
- már az építkezés, felújítás elején sem tudod utolérni telefonon a mestert
- hanyag munkát végez
- félbehagyja a munkát
- s a legrosszabb eset: aki már alkoholos állapotban kezdi a napot
Erről eszembe jutott egy vicc:
A magyar, az orosz és az amerikai azon versenyeznek, melyik a jobb nemzet.
Azt mondja az amerikai: - Mi elkezdjük építeni a 130 emeletes felhőkarcolót és a 10. emeletnél szólunk, hogy indulhat a lift.
Mire az orosz: - Á, az semmi! Mi elkezdjük építeni a Moszkva-Vlagyivosztok vasútvonalat és félúton szólunk, hogy indulhat a vonat!
Mire a magyar: - Mi reggel hét órakor elkezdjük építeni a szeszgyárat és fél nyolckor már mindenki matt részeg!
Nagyjából szinte általános eset, hogy nem veszi fel a szakember elsőre a telefont.
Miért?
Érthető, ha éppen dolgozik. Képzeld csak el, a tetőn a gerendán áll és rakja a cserepet, vagy fúrja fel radiátort a falra…. s még lehetne sorolni. De az már egy cseppet sem érthető, ha napokig hívod és egyik napszakban sem éred el, ekkor már érdemes elgondolkodni.
Azonban, ha már kiválasztottad a megfelelő mestert, mennyi időbe telik mire odaér hozzád?
Idén készítettek egy felmérést, mely szerint kb. 135 napot kell várni egy szakemberre, de ez a szám az ország különböző pontjain kicsit eltérhet (Tolna megyében 86 nap, míg Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 165 nap).
Ezek a számok szerintem kicsit relatívak, ugyanis egy kőműves munkát, villanyszerelő munkát lehet tervezni, azonban a fűtésszerelés már teljesen más kategória. Természetesen egy gázkészülék javításnál nem kell 165 nappal számolni, de 1-2 héttel mindenképpen kalkulálni kell. Amikor hirtelen bejön egy hívás, hogy a már lakott ingatlanban elromlott a fűtés, akkor a 2 napos átfutási idő is nagyon sok.
Éppen ezért indítottam útjára Kiemelt Ügyfél Programunkat, melyben garantálom, hogy ha délig bejelented nekünk a hibát, akkor még aznap kimegyünk és amennyiben lehetséges egyben el is hárítjuk a meghibásodást.
Ha részletesebben érdekel szolgáltatáscsomagunk, akkor kattints a gombra:
Üdvözlettel:
Gyurátz László
Tulajdonos-Ügyvezető
Az űrlap kitöltésével Ön feliratkozik Gyurátz László ( Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft.) ügyfél listájára. Technikai hátterünk a MiniCRM. Ha úgy dönt, bármikor leiratkozhat, vagy kérheti az adatai végleges törlését. Az adatkezelő Gyurátz László, magánszemély, aki közvetlen hangulatú, tegező formában ír e-maileket. Itt találja az Adatvédelmi Szabályzatunkat: https://gyuratz.hu/hu/adatvedelmi-tajekoztato/