Garancia? Jótállás?

2022. április 27., 09:50

Az elmúlt időszakban többször felmerült ügyfeleink körében két kérdés:
Egy új gázkészülék vásárlásakor milyen hosszú garanciális időszak tartozik az adott készülékhez?
Célszerű-e már egyből megkötni a kiemelt partneri szerződésünket vagy csak a garanciaidő letelte után?
Ezekre a kérdésekre szeretnék most válaszolni:

Ha az elmúlt 1 évben vásároltál valamilyen 10.000 Ft feletti tartós fogyasztási cikket, akkor már biztosan Te is találkoztál a 2021. január 1-től megújult kötelező jótállás szabályával, mely az időtartamot illetően a következőt jelenti:
A jótállás időtartama a termék árától függően sávos lett.


A köznyelvben garanciaként használt kifejezés jogi megfelelője a jótállás.
A vásárláskor az egyik legfontosabb, hogy az érvényes garanciajegyet/jótállási jegyet, valamint a vásárlást igazoló számlát mindenképpen őrizd meg, hiszen, ha probléma merül fel a készülékkel kapcsolatban, akkor ezen dokumentumok szükségesek a „garanciális” folyamat elindításához.
(A részletes törvényi jogszabályokat megtalálhatod itt: 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet  és 45/2014. II.26.) Korm. rendelet )

Gázkészülékek esetében nagyon fontos, hogy a garanciális beüzemelést csak is kizárólag arra jogosult szakszervíz gázszerelője végezheti el.

A beüzemelést követően sajnos sokan abban a hitben vannak, hogy az új gázkészülékkel már minden teljesen rendben van, nyugodtan elrakják a papírokat és használják a készüléket.
Ez félig igaz is, azonban azt nem szabad elfelejteni, hogy a jótállás abban az esetben érvényes, ha minden évben egyszer a szakszervízzel elvégezteted a karbantartást.
Az éves karbantartás költsége teljes egészében a tulajdonos terheli.

Mindig csak 1, 2 vagy 3 év a jótállási idő?
A törvényben meghatározott jótállási időtől el lehet térni, azonban csak abban az esetben, ha ez a vásárlót kedvezően érinti.

Partnereink esetében sem tudom azt mondani, hogy mindegyik gázkazánnál pl.: 2 vagy 3 év a jótállási idő, mert sok esetben találkozhatsz a kiterjesztett garancia lehetőségével is, valamint mindegyik cégnek megvannak a saját garanciális feltételei, melyről honlapjukon lehet tájékozódni.

Térjünk át a 2. kérdésre:
Célszerű-e már egyből, a vásárláskor megkötni a kiemelt partneri szerződésünket, vagy csak a garanciaidő letelte után?

A garancia feltétele, ahogy írtam az imént a szakszervíz által elvégzett rendszeres évi karbantartás, melynek díja a tulajdonost terheli.
Ma már gyakorlatilag csak kondenzációs gázkazánt telepítünk, melynek a karbantartási díja példaként említve kb. 26.000 Ft + a kiszállási díj.

A gázkazán is a tartós fogyasztási cikkek közé tartozik, ezért elvileg garanciális esetben 30 napon belül kellene megnézni a garanciális szervíznek a készüléket.
Természetesen mi mindig törekszünk rá, hogy ennél gyorsabban odaérjünk ügyfeleinkhez, azonban, ha kiemelt partnereink közé tartozol és a meghibásodást délig bejelented nekünk, akkor még aznap kimegyünk a helyszínre. (vasárnap és ünnepnapokon is)

Kiemelt partneri szolgáltatásunk éves díja 35.509 Ft és nincs a készülék típusához kötve, valamint ajándékba kínáljuk hozzá az évi egyszeri karbantartást.

+ további szolgáltatások, melyet ajánlatunk tartalmaz:
Nincs kiszállási díj
Nincs szerelési díj
A meghibásodott alkatrészt kedvezményesen biztosítjuk
… és GARANTÁLJUK, hogy a hibabejelentést mindig kiemelt fontossággal kezeljük!

Sok ügyfelünk már megköti a kiemelt partneri szerződésünket a gázkazán üzemebe helyezésekor, mivel az árakat figyelembe véve érdemes kiszámolni, hogy melyikkel jársz jobban.

Kiemelt Partneri Programunkról ITT olvashatsz bővebben.

Ha gondolkozol, hogy szeretnél Te is részese lenni Kiemelt Partneri Ügyfélkörünknek, akkor kérd ki az ingyenes szerződésterveztünket és olvasd át a részleteket.
Töltsd ki az alábbi űrlapot és pillanatokon belül e-mailben küldjük a szerződéstervezetet!

Az űrlap kitöltésével Ön feliratkozik Gyurátz László ( Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft.) ügyfél listájára. Technikai hátterünk a MiniCRM. Ha úgy dönt, bármikor leiratkozhat, vagy kérheti az adatai végleges törlését. Az adatkezelő Gyurátz László, magánszemély, aki közvetlen hangulatú, tegező formában ír e-maileket. Itt találja az Adatvédelmi Szabályzatunkat: https://gyuratz.hu/hu/adatvedelmi-tajekoztato/

#gyuratz #gyurátz #kiemeltpartmer #gázszerelés #soprongázszerelő #sopron #gázkazán #elromlottagázkazán #gázkazánkarbantartás #karbantartás #éveskarbantartás




Hozzászólások

Még nem szólt hozzá senki!


Hozzászólok


* A kiemelt mezők kitöltése kötelező!











« Vissza az előző oldalra!
Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft. - Magyar