X

Kereső


Elérhetőségek

Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft.

Cím: 9400 Sopron, Lehár Ferenc utca 57.
Telefon: +3699/523-085
E-mail: info@gyuratz.hu
Irodánk nyitvatartása: Hétfő - Péntek 8:00-15:00

Munkatársaink Nyitvatartás


Felháborító!

2021.05.26. 11:38

A héten egy meglehetősen komoly témát hoztam neked, ez pedig a kóklerség, a kontárság, a mindenhez IS értő „szakemberek”.
Hogyan ismerhetsz fel egy kóklert?
Milyen jelek mutathatnak arra, hogy egy mindenhez IS értő kontárral állsz szemben?
Olcsón jó minőséget? – Van ilyen? Egy személyes, kissé vicces, ámbár tanulságos történet a lazacos pizzáról…

Régen még szájról-szájra terjedt, hogy kit érdemes megbízni, ki az, aki tényleg korrektül és határidőre elvégzi a munkát. Most, az internet, a google, a facebook és egyéb közösségi média felületek világában a szájhagyomány útján terjedő ajánlások jóval alább hagytak.
Ha szakembert keresel mit csinálsz? Vagy ha elromlott a gázkazánod, eldugult a szennyvízcső mi az első reakciód?
➡️ Villámtempóban kell egy szerelő!
Második? 
➡️ Ismerősi körben valaki? Áh, nincs senki, akinek szólhatnék.
(Szerencsés esetben ennél a pontnál még megkérdezheted a rokonokat, ismerősöket, tudnak-e valakit ajánlani.)
Rosszabb esetben:
A harmadik gondolat?
➡️ Felhívod az első telefonszámot, amit az interneten vagy valamelyik újságban találsz.
50% - 50% esélyed van rá, hogy szerencséd lesz és tényleg egy szakembert találtál vagy pedig csak egy mindenhez IS értő, ígérgető „kóklert”, akinek a munkája után a keserű tapasztalat marad hátra!

Igen, a mi szakmánkban nem babra megy a játék, hanem az ügyfeleink pénztárcájára!
Éppen ezért nem szeretném, hogy Te is áldozattá válj!

Hogyan válasszál szakembert?
Hogyan szavazz bizalmat bárkinek a mai világban?

Tudom, nem egyszerű, ezért szeretnék segíteni!
Milyen árulkodó jeleket tapasztalhatsz a munka megkezdése előtt?

1. Nem mindig az a „szakember” a megfelelő, aki a legalacsonyabb árat adja egy árajánlatban, azonban, ha a többi ajánlathoz képest kirívóan kevés a végösszeg, akkor már gyanússá válhat!
2. Nem megy ki a helyszínre. Telefonon, látatlanban, ismeretlenül egyből tud árat mondani.
3. Az a szakember, aki azonnal ki tud menni a helyszínre szintén egy kissé legyen gyanús.
3. Kérj olyan referenciát, amit le is tudsz ellenőrizni!
4. Olyan munkát is lelkesen elvállal nálad, ami nem a szakterülete.
5. Laikusként is kevesled a szerszámai mennyiségét.
6. Olyan érzésed van, ha beszélsz vele, hogy mindig mást mond.
7. Nehezen tudod utolérni.
8. Különösen sok előleget kér a munkájára. (Arra is kér előleget, amit még el sem végeztt.)
9. Nem tud számlát adni a munkáról.

Persze, nem csak az építőiparban lehet találkozni a „olcsón szeretnénk jót” jelenséggel:
Az élet különböző területein már én is beleestem ebbe a hibába ügyfélként, vásárlóként. A legmulatságosabb és a legkevesebb következménnyel járó eset talán az, amikor engedtem egy vendéglőben a 990 Forintért kínált füstöltlazacos pizza csábításának, és megrendeltem. Az étel megérkezését egy gondolatban úgy tudnám jellemezni, hogy: Az elkerekedő szemek pillanata. Gondolom sejted, hogy nem az ámulattól, hanem a megdöbbenéstől kerekedtek a szemeim a rám meredten néző konzervsprotnik látványától. Első reakciómban számon kértem a pincért, akit valószínűleg nem először szembesítették ezzel az arcpirító csúsztatás­sal, mert halálos nyugalommal az alábbit felelte:
„Miért nem pizza? Miért nincs rajt füstölt hal?
Egyébként garantálom, hogy van rajta lazacpaszta, ha nem is látszik.”
Se nem láttam, se nem éreztem, viszont beláttam, hogy tisztességesen nem lehet 1000 Forintból előállítani egy füstöltlazacos piz­zát! Mosolyogva a saját kapzsiságomon - tanulópénz gyanánt – még borra­valót is adtam. Nem nagy ügy, a dolognak hosszútávra kiható következ­ménye nincs, viszont megint tanultam valamit.


(A kép csak illusztráció és nem a történetben szereplő pizzáról készült.)

No, de térjünk vissza kicsit még a szakember témához:
A telefonod névjegyzékében már szerepel kőműves, asztalos, gázszerelő?
Ha igen, akkor annak oka van!
Valószínűleg már bizonyítottak nálad legalább egyszer!
Lehet, hogyha felhívod azt mondja, hogy 2-3 hónap, amire odaér hozzád, de kérlek tedd mérlegre a tényeket! (Valószínűleg annyi megbízása van, azért ennyi a várakozási idő.)
Gyorsan kell valaki és bevállalod, hogy egy kóklert bízol meg?
Vagy ha van lehetőséged, megvárod azt az 2-3 hónapot és biztos kezekbe adod a felújítási vagy szerelési munkát?

Hopp!
Még egy fontos információ!

Ha árajánlatot kérsz, akkor abban részletesen szerepeljen külön az anyagköltség, a munkadíj és kérdezzél rá a garanciára is! Kössél szerződést a munka elvégzésére, amiben minden fontos tényezőt rögzítesz és a határidőket is fektessétek le közösen a szakemberrel!

Üdvözlettel:
Gyurátz László
Tulajdonos-Ügyvezető
Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft.


Képek forrása: pixabay.com

Az űrlap kitöltésével Ön feliratkozik Gyurátz László ( Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft.) ügyfél listájára. Technikai hátterünk a MiniCRM. Ha úgy dönt, bármikor leiratkozhat, vagy kérheti az adatai végleges törlését. Az adatkezelő Gyurátz László, magánszemély, aki közvetlen hangulatú, tegező formában ír e-maileket. Itt találja az Adatvédelmi Szabályzatunkat: https://gyuratz.hu/hu/adatvedelmi-tajekoztato/

 

Felháborító!

Vissza az előző oldalra!
X

Kereső


Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk
Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft. - Magyar