X

Kereső


Elérhetőségek

Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft.

Cím: 9400 Sopron, Lehár Ferenc utca 57.
Telefon: +3699/523-085
E-mail: info@gyuratz.hu
Irodánk nyitvatartása: Hétfő - Péntek 8:00-15:00

Munkatársaink Nyitvatartás


Facebook-vélemények kontra valóság és kihatásaik (Vitaindító)

2024.08.27.

A minap egy érdekes bejegyzésre bukkantam a Facebookon, ahol valaki Sopronba költözés előtt áll, és azt kérdezte, milyen vállalkozásra lenne kereslet a városban.
Elgondolkodtam: Rengeteg emberhez el lehet jutni ezen az online felületen és rengeteg hozzászólást be lehet zsebelni. A válaszokból valamennyi konzekvenciát le is lehet vonni, de felmerül a kérdés:
Mindez mennyire reális?
Mennyire tükrözi a valóságot egy ilyen hozzászólásáradat?"
Kezdve „a Sopron már megtelt” típusú hozzászólásoktól, „a Sopron rettenetes város lett”, „ide ne gyere” vagy a különböző vágyak, hogy ki és milyen típusú vállalkozásnak örülne a közvetlen környezetében.

Most azonban nézzük meg az érem másik oldalát.
Ha a hozzászólok többsége fodrászt szeretne, akkor fodrász vállalkozásba fog kezdeni a kérdező, de épp egy megbízható kőművesre lenne nagyobb igény, akkor az építőiparban kezd tevékenységbe az érdeklődő?
Tényleg így megy ez manapság?
Tényleg alkalmas lehet a közösségi média arra, hogy egzisztenciánkat egy ott készült piackutatásra alapozzuk?

A gombhoz varrjuk a kabátot?
Nem az lenne a lényeg, hogy valaki mihez ért?
Szerintem egy vállalkozás elindításánál a leges legfontosabb az, hogy mihez ért, mit tanult, milyen szakmának a "tudója" (mestere), s csakis ezután jön az, hogy mindezt milyen formában kezdi el kínálni a nagyközönségnek.
Vagy már addig silányodott a világunk, hogy el kell fogadnunk az alábbi hozzáállást:

Zongoraórát adok veszek!
 

Persze, mindent meg lehet tanulni, folyamatosan lehet fejlődni, de kérdem én hány ügyfél kárán jut el addig, hogy „legközelebb már ezt is tudja”, így ezt-azt már nem ajánl az ügyfélnek.

Múlt heti blogbejegyzésemmel kapcsolatban – a Lehet-e kizárólagosan levegő-víz hőszivattyúval üzembiztosan, és egyben gazdaságosan használati melegvizet előállítani?  ( Itt el tudod olvasni, ha lemaradtál volna róla) - több hozzászólás is érkezett Facebook oldalunkon.

Ahogy írtam akkor is, a véleményem, miszerint nem, szubjektív, de méréseken alapul.

Mindig örömmel tölt el, ha valaki hozzászól posztjainkhoz és így egy beszélgetés indul el.
Megnyugvással tölt el, hogy a szakma helyeselte véleményemet,

„Végre egy értelmes cikk. Nekem ugyanez a tapasztalatom.” (P. Gergely)

„Amikor valaki végre leírja az igazságot!

„Ennek alapnak kellene lenni a fejekben.....
Mármint a szakember fejekben....
Dehát ugye....„ (B. Krisztián)


de voltak olyanok is, akiktől nevető smile-t kaptunk a bejegyzésünkhöz.
Nem igazán érzem úgy, hogy a múlt heti témánk vicces lett volna, ezért „ránéztem” a küldők profiljára!
Az eredmény nem lepett meg!
Ők voltak azok a „kereskedők”, akik mindig az aktuális trendeknek megfelelő áruval „bizniszelnek”
Közös jellemzőjük a szakmai hozzáértés hiánya, az utólagos ügyfél-kapcsolattartás (garancia) elhanyagolása!   
Eltorzítják a valóságot, nem érdekli őket, hogy milyen a minősége az általuk forgalmazott termékeknek, de még az sem, hogy arra van-e szüksége az ügyfélnek!  
Sajnos úgy tűnik, hogy ezek a „rajzszög a cséplőgépig” mindent is árusító ügyeskedők felfigyeltek a hőszivattyú telepítésben rejlő lehetőségekbe.  

Lelkiismeret furdalás nélkül dobálóznak a divatos, általuk sem pontosan ismert COP és SCOP mutatókkal (ezek azok a számok, amik azt mutatják meg, hogy a berendezés hányszoros hőteljesítményt ad le a felvett villamos teljesítményhez képest), de azt már nem tudják, vagy nem akarják elmondani, hogy ezek a csodálatos értékek csak felület (padló, fal, mennyezet) fűtésnél és + 7°C-os külső hőmérsékletnél igazak.
A portéka egyoldalú ábrázolásával elbűvölik az ügyfelet, az megveszi tőlük a berendezést, majd pedig jön a csodálkozás, csalódás, hogy a hőszivattyú melegvíz üzemmódban mégsem olyan gazdaságos…
( De erről már írtam a múlt heti blogbejegyzésemben. )

Szerintem egy ilyen, hosszú évekre kiható döntésnél, mint pl.: egy hőszivattyú vásárlás, ha bemész egy szakboltba, joggal várod el, hogy hozzáértő szakeladók segítsenek megoldani a problémádat!
Igazam van?
Vagy csak megöregedtem, nem értem a modern világot?
Te mit gondolsz a témával kapcsolatban?
Kattints és mai posztunk alatt beszélgessünk egyet!

Üdvözlettel:
Gyurátz László
Tulajdonos-Ügyvezető
Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft.

Sopron, 2024. augusztus 27.

Nem szeretnél lemaradni a jövő heti hírlevelünkről?
Töltsd ki az alábbi űrlapot!


Az űrlap kitöltésével Ön feliratkozik Gyurátz László ( Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft.) ügyfél listájára. Technikai hátterünk a MiniCRM. Ha úgy dönt, bármikor leiratkozhat, vagy kérheti az adatai végleges törlését. Az adatkezelő Gyurátz László, magánszemély, aki közvetlen hangulatú, tegező formában ír e-maileket. Itt találja az Adatvédelmi Szabályzatunkat: https://gyuratz.hu/hu/adatvedelmi-tajekoztato/

Facebook-vélemények kontra valóság és kihatásaik (Vitaindító)

Vissza az előző oldalra!
X

Kereső


Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk
Gyurátz Épületgépészet és Klímatechnika Kft. - Magyar